13. tammikuuta 2016

Blogistanian kirjallisuuspalkinnot 2015 - minun ehdokkaani

Logot: Marja-Leena Liipo

Tänään äänestetään Blogistanian kirjallisuuspalkintojen voittajista. Itse olen mukana tässä touhussa nyt ensimmäistä kertaa, ja ihan hivenen jännittää! Olen tankannut osallistumisohjeita huolellisesti ja toivon, etten tyri missään kohtaa. 

Kaikki halukkaat kirjabloggaajat julkistavat siis omat ehdokkaansa tänään 13.1. klo 10 omissa blogeissaan. Kaikkien äänet lasketaan yhteen, ja voittajat julkistetaan emäntäblogeissa huomenna 14.1. klo 10. Tänä vuonna emäntäblogeina toimivat Kulttuuri kukoistaa (Finlandia), Kirjallisena, Minna (Globalia), Luetaanko tämä? (Kuopus) ja Les! Lue! (Tieto).

Itse äänestän kahdessa kategoriassa eli Finlandiassa (kotimainen kaunokirjallisuus) ja Globaliassa (käännetty kaunokirjallisuus). Tieto ja Kuopus jäävät pois, koska en juurikaan bloggaa tietokirjallisuudesta saati lasten- ja nuortenkirjallisuudesta.

Tattadadaa, minun ehdokkaani ovat tässä:


BLOGISTANIAN FINLANDIA 2015

3 pistettä Elina Hirvonen: Kun aika loppuu

2 pistettä Iida Rauma: Seksistä ja matematiikasta

1 piste Pauliina Vanhatalo: Pitkä valotusaika



BLOGISTANIAN GLOBALIA 2015

3 pistettä John Williams: Stoner

2 pistettä Sadie Jones: Ehkä rakkaus oli totta 

1 piste Jonathan Franzen: Purity


6 kommenttia:

  1. Stoner <3 Minultakin sai kolme pistettä, vaan niin aika monelta muultakin ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä <3 Uskallan arvella jo, että Stoner korjaa potin tänä vuonna. Ja hyvä niin.

      Poista
  2. Stoner, yes<3 Olen iloinen Jonesin sijasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Leena, tiedän <3 Ja Jones oli tosiaan yksi vuoden kohokohdistani, halusin sen ehdottomasti mukaan.

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Heh, olemme Rauma-samikset <3 Minua harmittaa hieman, että en ehtinyt lukea Oneironia tähän äänestykseen mennessä, mutta noh. Hienoja kirjoja tuli viime vuonna silti useita. Oneiron-elämys odottaa minua vielä.

      Poista